Saturday 26 March 2011

Sehari Bersama YB (i)

Hehehe macam rancangan Sehari Bersama YB plak. YB di sini maksudnya Yang Tengah Borink. Sambil merehatkan badan dan minda so aku buatlah sesuatu yang aku suka - mengarang kat blog. Sapa nak baca..bacalah. Yang pasti jangan pandang2, jangan pegang2 duduk renggang2. Eh! apa kaitan dengan cite aku plak nie. Maklomlah setelah seminggu bersekolah...hari ni aku rasa nk rileks sesakan2nya. Kalau tak asal balik sekolah aku macam "jerangkung dalam almari"...lembik. lemau n tak bermaya. Letis memanjang!!! so weekend camnilah nak bersantai2. So apa cite aku ek?

Pagi Sabtu
Pukul  6 pg aku dah bangun kemas2 n buat apa yg tak terurus. Dah penat maka tahap kemalasan pun meninggilah, so  aku ajaklah cik abang g bekfes kat Kelana Jaya. Nasi Lemak kat sana sedap tapi aku makan mee kari hehehehe. Adam yang makan nasi lemak. My hb makan kuey teow hailam. Kira semuanya sedap2. Tapi terlupa snap gambarnya hehehhe sebab dh dapat makan lupa segala2nya huhuhu.

ni muka dh lepas kenyang makan..tu hepi semacam

Dari sana terus antar adam ke kelas taekwando. Biasanya balik umah dulu salinkan baju adam tapi aku siap angkut semua dh sebab kuar bekfes pun dh lewat (9 45 pg). Kelas adam plak kul 11.15 pg. Kali ini aku je yang temankan adam kat situ..babahnya hantar depan sekolah, pastu lesap ke mana tak tahu. 

Sementara adam menjalani latihan, aku sempatler berlari menyeberang padang n merentas sempadan...hehehe gi sekolah aku jap. Sekolah mama ngan sekolah adam sebelah je. Sebab  ada orang kat pejabat, tu aku berlari ke sana mencari 'flyers' untuk malam kutipan dana. Actually flyers tu PIBG dh buat..PK aku tak berkenan ler plak, nak yang lebih vogue gitu. Dia pesan time aku dh balik hari Jumaat tu n biasalah tak menyempat2 nak tengok hari Isnin katanya. Tak sengal otak dibuatnya. Hanginlah jugak sebab aku mana ada flyers asal untuk rujukan. Tu yg aku meredah ke sekolah n menceroboh bilik dia untuk dapatkan flyers tu. Payah tul kerja dengan orang tak sabor2 nie...SABO jerlah!

nampak..biru tu sekolah adam n yang bawah ni sekolah aku

adam berlatih taekwando
Parent tengah tunggu anak masing2
break time..
Kita minum duluuuuuu..!!!!
Dah habis..apa lagi BALIK ler!
12.30 tgh kelas adam habis...balik ler jd surirumah tangga semula hehehehe. Nasib aku teringat kuarkan ikan sebelum aku kuar pagi tadi. Dapatlah aku memasak untuk makan tengah hari.

Petang Sabtu:
Petangnya plak..aku teringat nk gi jumpa mak aku kat umah abang kat Shah Alam. Hari tu dok teringat2 kan mak..so aku gilah sana. Hehehe aku buat2 terkejut tengok emak ada kat sana. Kononnya aku tak tahu dia ada di situ...mak aku tersenyum2. Biasa aaaa aku kan suka mengusik2 mak aku.  Mak pun start cite "mak hari tu ada tanya Putih (cucu dia)..no tipun wancu ko ada ke? Beritahulah opah ada sini". Macam tulah mak...setiap kali sampai di rumah abang aku.

Malam Sabtu:
Kuar dari umah abang pun dah lewat...so malam tu kita orang g UPTOWN Damansara isi perut untuk malam plak. Makan sesaja hehehehe. Makan ni jer....hik hik hik. Simple tapi berat. Camana tuh? Pikir2kan...Selamat Beramal!

gerai yang selalu kita orang duduk. Duduk jer order tempat lain hehe
aku sudah pasti teh tarik..sbb tu selalu HANGIN satu badan :)
Menunggu makanan sampai
mmmm yong tau fu. sedap! makan sementara tunggu masing2 punya
mee hailam..hb punya

Lamb Chop - aku n adam share punya
CERITA TAMAT DI SINI

Kebetulan malam tu EARTH HOUR..kempen padam lampu..
apa nak cite lagi
pakat 'padam' sama-samalah hehehehe

No comments:

Post a Comment