Saturday 26 March 2011

Sehari Bersama YB (ii)

hehehe..ada siri-siri ler plak. Tengah rajin n kemaruk mcm nilah. Bukan apa biasa aaaa buat kerja 2 in 1, sambil2 tunggu kain berguling2 dalam mesin basuh aku mengadapler kat sini. Kalau tak gitu aku berguling2 tak bangun lg :) 

Pagi Ahad:
Hari ni bekfes kat umah ler plak. Hari2 kat luar. Kopakler. Duit sapa? duit aku jugak hehehe. Dalam kul 6 pagi, hb balik pasar...n pesan suh masak nasi lemak. So itulah sarapan kitaorang hari ini.


Menunya: sambal tumis udang, ikan bilis goreng n telur rebus je. Timun tarak. Tak beli n tak dak dalam stok :). Air bikin teh O je. Hantam sajalah labu..janji boleh!


Yang bestnya..adam leh tanya mamanya, "Ada orang nak datang umah kita ke ma? sebab susun cantik2 ni?" hehehhe. Cantik ke adam oiii! Memang mencabar kewibawaan mama je adam ni. Nunjuk sgt mamanya tak selalu buat begini hehehe. Bukan tak buat tapi dia yang tak perasan. K lah ek..mesin aku dh senyap jer tu. Chow dulu!

Tengah hari plak:
Tengah hari ni aku pencen memasak...bukan apa nasi lemak ada banyak lagi, Sayang plak kalau dibuang begitu jer...padahal sengaja masak lebih supaya tengah hari tak yah masak sebab ada keje lain yang dah menanti. Keje yang paling aku tak suka buat..apa lagi melipat kain. Sengal2 badan aku menengok kain-kain yang dah bertambun mengalahkan Gunung Himalaya ni. Yang ada belum berlipat, dalam mesin dah menunggu untuk disidai. Weiiii...bilalah nak habis nie!. Ini baru ada hb sorang n anak sorang cmana orang yg ramai2 tu kan?!!!
mengalahkan kedai dobi hehehe
Fuhhhh penat jugak keje melipat ni...maruku dah habis satu plastik, kain ku tak siap2 lagi hehehe. Cmana nak siap cepat..mata tengok tv, mulut mengunyah maruku n tangan dok layan sms kawan (dia pun melipat kain sama hehehe). Tapi dia siap aku tak siap2 lagi hehehhee.

menara si adam paling tinggi sekali...
ini kes pakai baju  mcm  lampin pakai buang
Akhirnya alhamdulillah selesai jugak aku menggondol "Gunung Himalaya" ni menjadi padang jarak padang tekukur. Hah, tengoklah punya banyak Menara KLCC dapat aku bina di atasnya. 

No comments:

Post a Comment