Thursday 10 March 2011

Hanginnya Aku!

Hish.... sapa tak hangin dibuatnya. Tetiba je suh buat keje. Tak senak dada aku dibuatnya. Nasibler aku bukan spesis mulut laser....kalau tak dah lama melawan n menjawabnya. Aku dah plan hari ni aku nak siapkan fail-fail ULBS (Form 4 & 5) yang separuh siap tu. Hari tu nasib budak-budak kelas aku dah tolong agih dan susunkan borang-borang dalam fail tuh. So hari khamis memang aku banyak free...target nak siapkanlah hari ini. Aku dah siap angkut fail2 tu dari makmal bahasa ke staff room. Sambil-sambil tu aku buatlah banner Malam Bakat untuk tunjuk pada BOSS sebelum bercuti. Actually tugas aku buat tiket je. Tapi biasalah selalunya aku akan buat satu set sekali design untuk banner, tiket n cover buku program dengan design yang sama.  Dalam hangin2 tu sempat jugak aku siap design aku n boss pun puas hati nampaknya. Bab ni aku tak berapa kesah sangat sebab aku memang suka buat tapi kalau  kasi kerja dalam keadaan tergesa-gesa tu yang buat aku tak berapa suka sangat. Yang aku hangin ni bukan pasal design ni tapi pasal lain hehehehe.


Sempat gak tu..snap kat makmal bahasa
masa ambil fail ULBS :)

Apa tak hanginnya dalam aku kalut dgn file, banner n keje2 yang terlonggok....tiba2 ada yang memanggil minta aku buatkan buatkan sample mural untuk satu pillar. Kononnya untuk jadi panduan n contoh pada budak2 n guru2 praktikal buat nanti. Padahal ada guru yang ditugaskan untuk menyelia dan mengelola tapi mengapa plak aku? Bukanlah aku berkira sangat pun tapi kalau suruh aku buat macam tak menyempat2 tu yang buat aku stress n hangin. Keje yang boleh buat dh jadi tak ikhlas...apa leh buat merungut ler sorang2 hehehehe. Marahlah aku...dah suruh aku la la tu  jugak pergi buatkan. ingat aku ada 'magic' ke? PLING je dah boleh jadi. Nak ler kena ada persediaan dari segi mental dan fizikal. Dahler aku datang sekolah hari ini dengan gaya vogue2 gitu :) dengan blouse putih plak tuh. Dari gaya ala korperat dah jadi keparat :)

mmmm suka tak suka aku akurlah jugak.  Mula-mula suruh aku design jer...ni kena buat sample plak.  Bincang sana bincang sini sekali aku tengok design yang dipilih tak sama dengan template yang dibuat. So tak jadilah keje pagi tu...minta plak aku stay back untuk sambung keje petang plak. Aku tunggulah jugak. Berus plak tak ada untuk mewarna. Ingat selamat ler konon leh balik dah hehehhe....sekali cik abang call kata aku kena tunggu sebab keje dia kat kedutaan indonesia tak settle lagi. Aku duduklah kat staff room dengan rasa lapar pun ada sbb dari pagi tak bekfes apapun. Nak makan kat kantin apa pun tarak. Tapi sempatlah aku siapkan keje menanda karangan budak. Tapi sian lah adam kena makan biskut je. Pastu cik abang call
lagi suh aku balik sendiri sebab dia kata tak sempat dengan jam lagi...lambat lagi nak sampai. Hendak tak hendak aku dengan adam kenalah menapak ke OU untuk dapatkan teksi. Mmmmm badan dahler penat, perut plak lapar n kepala pun dah penin...HANGIN plak lagi huhuhu.


singgah kat taman depan OU

akhirnya dapat gak naik teksi - tengok muka adam
hehehehe kepenatan

Sampai kat umah...aku ngan adam terus pergi isi perut kat kedai mamak kat bawah apartment kitaorang. Makan sesungguh hati hehehhe. Memang lapar giler...apa taknya dari sekolah dah HANGIN..sampai rumah kepala pun dah masuk ANGIN...

1 comment:

  1. ha ah...bukan lg rupa hangin aku tgk...dh hangit..hehe... mamak dpn umah ko mesti mengucap panjang pasal korang bdua pun dh bbau hangau..hahhaa..... tu ler ..lain kali makan dulu b4 kejer..hehe...

    ReplyDelete