Wednesday 16 March 2011

Rumahku Apartmentku

BAYU PUTERI APARTMENT...itulah nama apartment yang aku tinggal 3 beranak. Diam tak diam dh nak masuk 7 tahun aku tinggal di sini. Walaupun rumahnya tak seluas mana tapi hati aku puas sebab aku beli dengan duit aku sendiri (loan kerajaan ler apa lagi hehehe). Tak susah2 hati nak menyewa dan memikirkan duit sewa tiap2 bulan. Tahu2 duit xde jer dalam payslip hehehe.

Aku minat dengan rumah ni sebab lokasinya yang strategi...taklah jauh daripada sekolah. Tapi yang menarik hati aku ialah persekitaran apartment ni yang bagi aku cukup cantik dan selesa. Tengok dari luar memang macam pangsapuri biasa tapi dalamnya bagi aku menariklah hehehe orang lain tak tahuler mata2 yg memandangnya. Kat tengah2 bangunan 3 blok tu ada kolam renang. Tu yang menariknya sebab rumah aku sama level dengan kolam tu n memang betul-betul depan rumah aku. Buka pintu jer leh terus lari n terjun dalam kolam renang hehehehe.

ada 3 blok semuanya..kolam di tengah2
ada pondok2 untuk berehat dan bersantai


salah satu dugung yang sempat mendarat hehehe
Tu yang ada sidai kain tu rumah akulerr..
snap dari depan rumah
Kalau kawan2 nak bersantai n bercanda di tepi kolam sudi-sudikanlah hehehhe. Boleh le bawa anak-anak berenang ke, mak2 pun leh berendam sama..bawa ler bekalan sekali. Boleh ler aku tumpang sekaki hehehhe. Tak berenang pun xpe..cuci2 mata pun bleh. Aku dh selalu cuci mata rasa nak cuci baju je kat kolam tu hehehe .** Ko ANIS bila nak datang umah aku...tak cukup air kat rumah air kat kolam aku tadahkan hehehe


Rupa dalam rumah - kosong je hehehe
tulah dapur yang ciput
Belakang tu pintu kuar lagi satu
Yang ni dalam bahagian rumah. Ada 3 bilik tapi dapurnya jenis open kitchen. Tu yang buat aku ralat sebab rumah mcm ni untuk orang yg jenis tak masak je sedangkan aku hari-hari masak. So nak memasak tu hanya muat aku dengan dapur jer. Nak menumbuk sambal pun tetamu nampak hehehe. Ada aku kesah!!! Tapi rumah aku tak de apa2lah yang menarik....kosong jer. Tak tahulah nak tunggu laporan belanjawan yang ke berapa plak. Yang menarik hanya aku dan adam je hehehehe

aku n my hero penyeri rumahku syurgaku

Apa lagi kawan2...nak mai calling2 ler aku...no halnya setakat masak2 air  hehehe. Nak makan2 lebih kenalah tempah aku awal2. Lagi best kalau korang bawa sendiri hehehhe

3 comments:

  1. pergh..siap higlight nama aku lg...pastu leh menjeleskan aku ngn gmbor2 jaaa...ish..siap ko...satu ari nnti aku attack umah ko... masak2 air tak main aaa....segala resepi yg ada kat blog dapur ko tu..ko masak tuk aku..hehe...tunjuk ler skill ko..haha...
    aku? aku lak...juri rasa...hehe...

    ReplyDelete
  2. no halnya...1st time datang aku kasi yg ringan2 jer. Bagi berat2 terus..esok2 ko dh tak mai lagi hehehe.

    ReplyDelete