Thursday 10 March 2011

Paintball Tournament : Dataran Pahlawan

FUYOOOO...jangan tak caya aku join paintball tournament kat Melaka. Apapun dengar je boleh, pecaya belum tentu hehehhe. Sebenarnya memang le aku join tapi bukanler join masuk tournament tu sama. Aku n adam sekadar mengekor babah n the gengnya. Time2 ginilah aku mengambil kesempatan cuti2 Malaysia...bukan selalu pun membontoti cik abang pun. Kalau aku yg masuk paintball tu mahu lepas tu balik MC beberapa hari hehehe. Sian student2 kat sekolahkan, kesukaan sebab cikgu tak mai. Itu yang tak sanggup tuh! Mmmmm.... memadailah babahnya je yg masuk..kalau aku masuk sama macam tak sesuai je. Bukan apa takut aku lebey terer dpd babahnya. Tercabar ler plak kehebatannya huhu. Lagipun zaman aku lasak-lasak dah lama berakhir..sekarang ni zaman mengekalkan ciri2 perempuan Melayu terakhir plak  huhuhu. Ada ke ciri2 tu :)

Lepas ambil adam kat sekolah agama, kami terus bertolak ke Melaka sampailah hari Ahad di sana. Kat sana kita orang duduk macam rumah kedai tapi dibuat seperti hotel. Oklah jugak sbb bagi aku yg penting toilet bersih n tidur selesa hehehehe. Makan pun senang. Asal lapar je turun je kat bawah ada kedai mamak roti canai hehehhe. Kedai2 makan lain pun ada...kedai masak minang, masak kampung...macam-macam ada.


Beginilah keadaan biliknya..selesalah jugak
Pagi-pagi sabtu tu kita orang dh bersiap-siap untuk pergi ke tempat paintball tu...Ingatkan buat kat padang pasir atau hutan manalah, sekali  kat atas shopping complex jer bersebelahan Dataran Pahlawan. Sampai sana je dah macam masuk kem tentera ler plak masing2 dengan palet n marker tersusun sana sini. Dengan perserta2 yang nampak macam hebat2 belaka.






terminator lalu hehehe

Memang lama menunggu game tu habis sebab banyak team..dari pagi sampai petang. Dahler panas kat sana tak tahu nak cite. Pukul 6 ptg pun masih terik lagi.  Naik berlengas muka dah mengalahkan rupa bangla naiknya hehehhe. Yang menengokpun penat apa lagi mereka yang main. So aku pun tak laratlah jugak dok kematu n berpanas je kat sana...maka aku dan adam buat aktiviti lain  hehehhe...jalan2 cuci mata sambil cuci poket sekali kat shopping complex tu. Pastu aku g ke kota bersejarah A Famosa. Sempatler naik beca keliling bandar hilir tu hehehhe. Pilih jer abang beca yg mana satu n bayar je RM 15. Macam2 rupa beca ada, yang macam kedai CD bergerak pun ada heheh tapi tak sanggup ler plak...dah mengalahkan funfair plak bisingnya. Naik jer beca apek ni..sunyi sikit, dapatlah dengar apek tu menerangkan tempat2 kita orang lalu tuh.

hehehe..apek tetap maintain bawa kitaorang pusing2

Inilah kota A Famosa

Hari Ahadnya..ada game lagi. Kali ini aku n adam tak mau ikut kuar awal dengan dia orang. Aku n adam nak lepak2 dulu kat bilik n sambung 'kuak lentang' hehehe. Dalam kul 10 lebih baru aku n adam g sana....jalan kaki jer bukan jauh sangat pun. Sambil2 nak sampai ke sana sempatler adam buat beberapa pose...mamanya tak dapat sbb tak der sapa yg nak snap. Kecewa hehehe!




Hari ini game tak lama pun...sekerat hari dah habis. Team babahnya main 2 kali dh habis. Lagi satu 3 pusingan jer. Apapun ok lah sebagai pengalaman masuk tournament mcm ni...dapat jugak masuk beberapa pusingan. Lepas team babah dah habis...kita orang g kedai mamak membasahkan tekak. Rasanya sepanjang di Melaka dah bergelen-gelen air masuk tekak...memang panas giler huhu. Kat kedai mamak sempatler aku bergaya dengan spec kuning babah. Lawa jugak. Jangan jelez u...sapa nk puji lagi diri sendiriler.

Ada ke babah kata mama rupa semut. Jelez ler tu 
mama nampak lawa hehehehe
hero filem tamil hehehe
Sementara nak tunggu team lagi satu siap..aku ajak babah balik hotel dulu, siap2 barang n mandi-mandi apa dulu. Kang tunggu semua selesai berebut2 plak nak mandi. Dah siap simpan barang semua..sempat pekena makan nasi lauk asam pedas. Sedap memang sedap tapi ajinomoto tetap ada...tu yang tak tahannya. Lepas tu kitaorang g balik tempat paintball n pergi jalan2 kat dalam shopping complex tu ada pusat jual2 barang kraf. Dapatlah aku beli belacan hehehehe, beli selipar n jajan (kuih donat itam, sagun bakar dan apa ntah namanya)




No comments:

Post a Comment