Saturday 26 March 2011

Hadoi Malangnya!

Satu hari di hari raya. Eh Silap hari sekolah ler...iaitu hari pertama selepas cuti sekolah sem ke-2 dengan 45% semangat,  aku melangkah kaki ke sekolah (Asyik tak bersemangat je kerjanya). Macam biasalah aku berbondong-bondong dengan beg yg selagi boleh disangkut. Apa taknya dengan handbag, dengan beg laptop, dengan beg kerja dan beg buku latihan budak (mak eh banyaknya)..semua diangkut :)

Pagi tu sambil menapak naik tangga, aku terlebih ramah ler plak menegur dua orang guru praktikal bertanyakan kerja mural mereka. Ntah cmana tiba2  'TOINGGGG'  aku tersungkur di kaki tangga dengan beg2 aku. Hadoi, malang betoi nasib aku! Nasib baik student tak ada lalu ikut tangga tu. Hehehe ingat2 balik geli hati lah plak...apa taknya mulut ke lain, mata ke lain n kaki pun pijak lain. Tengokler kaki aku yang tercedera...tapi gambo time tersungkur tu tak adalah ek ehehhehe. Minta maap jelah...sensored!

Opss sorry...tayang kaki di sini
Mula-mula tu taklah berasa sakit sangat pun. Agaknya dok jalan sana sini, turun naik tangga n keluar masuk kelas terlupa jap pasal kaki. Tapi bila balik rumah..kaki baru rasa nk 'rest' masa ni terasa sakitnya plak. Nak pijak lantai pun rasa macam tegang. Nak solat duduk bangun tu rasa terasa payah le plak. Apa yg boleh aku buat...sapu minyak panas n 'bandage' supaya tempat yg terseliuh tu tak gerak2 sangat hehehe..pandai-pandai aku sendiri je. Ntah betoi ke tidak caranya. Zasss je! Tapi alhamdulillah...esok dh leh jalan2 macam biasa cuma takleh tertekan2 sgt tapak kaki ini...lusa aku dh leh berlari hehehehe. Kalau nak petua kaki terseliuh senang je...buat2 ler korang mcmana asal jadi hehehe. Korang nk ikut..ikut. Tak nak ikut..ada aku kesah :)

hehehe tengok balutan aku..bukan kaki aku (buruk!)

2 comments:

  1. hehe..jgn kesah..jgn kesah..

    Cian akak. Nsb baik x apa2 kan..

    ReplyDelete
  2. hahaha Ma..biasalah kakmeen ni..kadang2 kalut.

    ReplyDelete