Friday 22 April 2011

4 hari aku hilang

Ada tak sapa2 cari aku? Hehehhe 4 hari aku missing in action tak datang2 sekolah. Lama tuh! Nak kata kena kidnap, besar sesangat. Lagipun rugi n tak berbaloi nk tebus bukan bini jutawanpun hehehe. Namun aku bersyukur kerana aku dapat balik di sini dan menjalan hidup seperti semula huhu tapi jangan takut aku balik bukanlah seperti "Antu Mak Limah Balik Rumah" tu hehehe.'

Rasanya inilah cuti sakit paling lama aku ambik. Start malam Ahad hingga Khamis aku sakit bahagian bawah perut  sampailah ke pinggang. Aku risau gak kalau sakit buah pinggang. Maklomlah aku ni banyak sangat menelan ponstan, pil killer n panadol bila time PMS. Dari siang aku dok mengelisat kesakitan sampailah malam aku tak dapat tidur dibuatnya. Hanya ayo mata jer berjurai2 menahan sakitnya dan Tuhan je tahu. Isnin aku pergi klinik...doktor check katanya kencing aku kotor sbb tu effectnya sampai ke perut. Malam tu perut aku sakit semakin kuat. Aku pergi lagi klinik yg sama esoknya. Kelako le plak masa doc tekan2 perut aku, dia suh pandang hidung dia hehehe pekehal pulak. Pandang jelah hidungnya yg mcm hidung Ahmad Nisfu tu. Doc kasi MC lagi n minta aku habiskan ubat dahulu. Tak jalan jugak. Dah macam2 gaya aku menahan sakit...terlangkup, terlentang, menonggeng, baring kat lantai n mana2 tempat yg sempat...tak leh jadi. Esok aku minta hb aku hantar ke PPUM. 

naik wilcha hehehehe..laju!!!
Sampai sana aku dh mcm tenggiling...bergulung2 badan menunggu nama dipanggil. Berdisiplin ler plak sakit2 ni hehehe. Nasib ada budak India sorang tu suruh aku masuk je terus. Pukul 10.00 pagi aku masuk bilik konsultasi dan diperiksa oleh doc (Jepun kut..len macam bunyinya hehehe). Doc kasi satu cucuk ubat tahan sakit. Mmmmm kejap jer diamnya pastu aku mengeletek sakit lagi. Doc amik sample darah untuk check darah. Suh amik air kencing...terencat nak kuar plak hehehe. Pastu g x-ray plak...dh rupa Usop Wilcha plak aku...disorong naik wilchair ke sana huhu. Soley! soley! ler aku kena sorong laju.

Akhirnya aku ditempatkan plak ke wad kecemasan sementara menunggu result doktor. Aku dimasukkan air n ubat penahan sekali lagi, barulah dapat aku melenakan diri. Kena cucuk ubat penahan kali ke-3 baru sakitnya diam lama sikit. Akupun kat wad tu kerja 'padam' ler 2-3 kali huhuhu. Nak jer tido sbb baru rasa dapat tido. 
\

ni muka dh nk dekat balik...segar sikit
hie...penjaga aku ni LEMAS..tak diam-diam
Hai! adam untuk mama ke untuk sapa tu?
Daripada result darah...semua ok. Ginjal ok (alhamdulillah). Cuma result kencing belum lg sbb hilang otw hehehehe. Itupun jadik hilang mmmm ntahler. Kenalah buat lagi sekali. Sampai jam 10 malam baru aku dapat keluar wad. Doc kasi cuti sehari lagi n buat appointment kat bahagian Ginekologi. Rabu 27hb April ni kena dtg lagi.

Begitulah kesahnya aku menghilangkan diri

3 comments:

  1. Ya Allah kak meen.....sedey nya patut lah ingatkan ko ilang kemana...ke wat rupanya...

    ReplyDelete
  2. hehehe Kek Semangkuk sapa ek? Usahkan semangkuk..sekeping kek pun tak dapat lagi ni waaaaa!!!!

    ReplyDelete
  3. Meen..bila umur makin meningkat ni...mcm2 penyakit awk ye...aku tumpang simpati tuk awk ...dulu ko happy memanjang....siaaaan ko Meen..!

    ReplyDelete