Sunday 9 October 2011

BigBadWolf

Hie...tengah rajin nak menulis baliklah nie. Kesahnya minggu baru-baru ni aku HOME ALONE (tp berdua dengan adam). Babahnya g Tasik Kenyir dari malam sabtu tu dengan kengkawannya. Nak follow anak sedara balik jengka ada kerja nk disiapkan. So sepanjang sabtu, aku ngan adam dh bosan tahap gaban rasanya n takleh jadi mcm ni. So pk2 plan esoknya (Ahad) nak pegi OU dengan adamlah. Tengah aku on9  kat FB pagi Ahad tu, adalah seseorang bagai terdengar-dengar jeritan batinku telah menego aku. "kak, jom pegi pesta buku". Dia ajak aku pegi BIGBADWOLFBOOK kat MAEPs, Bangi. Bagai pucuk dicita ulam mendatang namanya. Hehehe tak tolak dah.
Melambak: siap bawa kotak isi buku (pengunjung len bukan aku)
Memang jadi serigala jadian kalau masuk kat sana sebab melambak-lambak buku yang merambangkan mata n menggelapkan hati. Tapi semuanya dalam omputih sebab tu aku tak berapa nak 'gelap mata'. Ikutkan buku resepi macam-macam ada. Belipun,bahan-bahannya belum tentu senang nak cari. Hehehe alasan akulah.

macam beli...padahal snap je
Apa lagi buku untuk kanak-kanak macam-macam ada. Macam semuanya best. Semua nak.  Adam pun naik ikut jadi serigala menengoknya tapi beli  ikut bajet mama lah ek :) sebab bajet 2011 belum dapat lagi hehehe.


chewahhh..bersungguh2 anakku memilih buku...tapi semuanya
berkaitan cite kartun n animasi
 Keluar dari sana...perut dh start lapar hehehehe. Kami ke Taman Warisan Putrajaya. Makan2 kat sana. Aku mana penah makan2 kat area sana, so follow jerlh mana dorang kata sedap. Tempatnya menarik, selesa cuma makanannya x banyak pilihan. Aku test makan mihun sup n adam makan nasi ayam. Bagi aku bolehlaaaa...utk lapik perut hehehe.  


pergi....isi perut
Setelah kenyang kitaorang merarau kat tasik berdekatan Pullman. Ada pertandingan kayak masa tu antara ipta2 kut sebab ada announce nama UPM, UTM, UKMlah. Kitaorang lepak2 jer sana. Adam pulak dah tak tentu arah tengok air...nak tangkap ikan lah, masuk air lah dengan sebuah botol di tangannya hehehe  tapi nak buat cmana bukan ada bawa bekal baju. Sorry ek adam, mama bukan tak kasi..kang basah-basah n melekit2 pasir adam gak yang tak selesa n bising. Itupun cuaca panas banget hari tu...badan dia dh naik gatal2




Tunggu apa tu adam???...tunggu 'green light' mama ek!
Dah penat ke sana sini, balik semula ke Taman Warisan, Kawan si Fahmi  nak belanja makan sate samsuri plak. Mmmmm makan lagi! Memanglah Dayah ikut kau, keje makan jerlahhhhhh huhuhu!!!

inilah buku pilihan adam

Anyway TQVM Dayah n Fahmi




No comments:

Post a Comment