Saturday 22 October 2011

aktiviti sakan

hie...minggu ni start cuti Deepavali. Kitaorang cuti seminggu...sakan. Memang sakan, lebih2 lagi dapat bersakan dengan kengkawan hehehe. Jumaat lagi aku, wan, azah n anjer merayau ke Jalan Loke Yew. Hehehe aku cam biasa ikut jer mana dorang pegi. Projek kitaorang hari tu nak cari kebaya nyonya material kain bawal. sampai2 jer sana memang excitedlah aku tengok kedai2 baju di keliling aku. Tapi sayang tulisnya "talak bule beli satu" hehehe. Jenuh lah kitaorang menapak satu kedai satu kedai tak jumpa material yg nk dibeli. Aku dh start lemau n penat pun ada. Lepas tu try g Maluri, ke kedai yg kawanku penah beli di situ...hahahaha kedainya tutup plak. Takkan aso nie g sembahyang jumaat kut hehehe. Lastly perut masing2 pun dh kebulur, misi kami yg berjaya hari tu makan nasi ayam penyek aje. Tapi nape ayamnya macam tak kena penyekpun. Apapun rasanya sedap huhuhu.



Tak puas hati.....misi diteruskan lagi. Pagi2 tu aku sms kawan aku utk temankan dia cari kebaya tu kat Jalan TAR plak. Dalam kul 10.00 pagi kitaorang pergi sana. Orang pun xberapa ramai n cuaca pun suam2 kuku lagi. Bestler jalan. Aku start balik merambang tengok tudung2 yang dijual sana. Sabor! Sabor! misi utama cari kebaya. Akhirnya memang banyak kat sana tapi kena pandai tawarlah. Dah test 2-3 kedai...akhirnya kami ambil kedai ke-3 kitaroang masuk. Sebab sulamannya lebih cantik n harga pun ok, cuma payah nak dapat size ikut warna yg kita nak jer. Jenuhlah jugak memilih kaler, size n test sana sini. Dahler belikan baju yg kawan kirim hehehe ikut kitaorang ler sizenya. Apa taknya kejap test  size M muat kang test M yg lain tak muat...takkan ler badan aku membesar 5 minit sekali :). Hanya sorang jer xdapat dibelikan sbb terlebih size. Takut pakai2 montok sgt ler pulak hehehe. Inilah hasil misi kami tu huhuhu...Monday lepas cuti pakat pakai semua tau!
aku punya

ani punya

atie punya

Sampai umah mengetest ler kebaya purple n pink aku. I like!...hantekkkkkk tak??? Tak cantikpun xpe..ada aku kesah hehehehe.



No comments:

Post a Comment