Sunday 27 November 2011

Lain macam selera aku

Ah...korang kalau lain macam selera tu mulalah pk ke laut. Tak de maknanya hehehe. Tapi memang bila kakak ipar aku bagi tempe hari tu...aku dh terbayang nak masak sambal goreng tempe dgn bilis. Mmmm dapnyerrr! Lama tak makan masak tempe. Sbb selama ni yg nak makannya aku sorang je tu yg jadi maleh nak membeli, apa lagi nak memasaknya. So hari ini tinggal aku dengan adam jer kat rumah. Selalu kalau berdua memang makan simple jer tapi hari ini aku masak beriya2...ikut selera akulah hahaha. Cadang nak masakkan ayam goreng jer utk adam, sekali anakku minta ayam masak kari plak. Hehehe ayam kari memang makanan yg adam suka. Teringat gak aku ada beli bendi, nak bubuh dalam kari ayam mcm xbesh jer. Teringin jugak aku nk makan bendi rebus. So nak tak nak kena buat sambal belacan...barulah 'kick' hehehe. Memang selera kampunglah aku hari ini.


Tengolah masaknya macam nak makan 4 orang. Aku siap sms anak sedara ajak singgah makan kt rumah....mmmm tapi sayang, dia masih di kampung plak.
Hehehe inilah menu aku hari ini makan bersama adam....
1.  Ayam kari
2.  Bendi rebus
3.  Sambal belacan
4.  Sambal goreng tempe + ikan bilis

Mmmmm berseleranya adam makan


Tapi kari ayam yang aku masak hari ini rasa kurenggggg sikit. Adam pun kata yg sama hehehe. Mungkin sebab santan yg aku guna. Dah adam nk kari...santan lak tak ada. Aku pun tak pk panjang turun bawah beli jer santan kotak apa yg ada. Oklah yer adam...adalah rasa kari jugak. ahaks!

Lepas kenyang nak buat apa lagi...membadaklerrr kami.




3 comments:

  1. Sedapppp....slera sungguh Si Adam makan...tapi kan Meen..awk kena ajar dia cara menyuap nasi yang betul...sian aku tengok dia makan...kembang tangan...habis nasi jatu balik dalam pinggan...hehehe...

    ReplyDelete
  2. hehehe..aku dah ajarlah adam cara makan yg betul tp tangan dia tetap nak mengembang bila nak cepat.

    ReplyDelete
  3. sedapnye..

    kak, kena buat excercise fine motor skill tu. Akak bleh suh dia ambik brg guna tweezers, chopstik pun boleh. Pastu suh dia kutip benda2 yg kecik guna 2 jari. Nak byk akt lg, akak surf tenet la ye..hehe..

    yg tu seme boleh bantu adam control koordinasi jari2 & tangan dia..

    ReplyDelete