Saturday 10 March 2012

Tahu takutttt...!!!

Selama 3 hari 4 malam aku menemani en hb aku kat PPUM. Hehehe kira isteri mithali jugak aku ni ek. Adam plak aku tinggalkan kat umah adik ipar aku. Nasib biras aku free...dapatlah dia tolong aku ke sana sini.  En.hb aku start masuk wad malam Rabu (7 Mac 2012), masa dia ajak aku g PPUM untuk periksa bahunya. Sebelum tu bahunya kena cakar kucing yg kita orang baru ambil...ingat xde apa2...dibiarnya lama2 infection n merebak mcm bisul.  Sekali doktor kata dia kena masuk wad n kena lakukan pembedahan esoknya. Malam tu en hb hantar aku balik umah dulu pastu baru dia pegi ke sana balik. Tidurlah aku ngan adam d rumah berdua malam tu.

Hb aku patut operate pagi Khamis tapi tiba2 tekanan darah naik mendadak. Takutlah tuuuu hehehe. Yelah orang tak rajin nak ke hospital macam tulah...kena injectpun takut apalagi dengar kena operate.  So  operasinya tunda Jumaat - dari kul 10.15 mcm tu sampai kul 3 lebih. Lama jugak naik kematu aku duduk kat seat luar bilik operasi. Lepas tu en.hb ku dihantar ke wad 7e Menara Timur. Wad tu wad mata sebab tak cukup tempat so ditumpangkanlah di sana. Jumpalah ada yang rupa 'jack sparrow' berpalang2 kat mata hehehe. Aku dh syok tengok bilik tu ada 4 katil. 2 katil tu kosong...aku dah berangan dh nak landing atas katil tu hehehe. Sekali kena pindah bilik lain plak. Hampeh toiiii

sakit pun on9 fb tuuuuu
Tapi tulah jaga orang sakit ni...aku plak yang lebih daripada orang sakit. Aku yang terlebih tidurnya hehehe. Apa taknya dh malam2 tido atas kerusi jer. Sakit badan n tak lena tido dibuatnya. Malam plak sejuk giler... dah rupa tenggiling kesejukkan. Siang pun aku bantai membuta juga...nak buat apa lagi, lebih2 lagi sejuk mcm tu rasa kat hotel lak. Hari Ahad tu aku suh biras aku bawa kertas ujian student aku...dapatlah aku tanda sikit2  tp tido tetap banyak jugak hehehe.

landing kat mana2 pun...aku leh lelap tp kejap2 je

marking paper utk mengisi ruang2 tidurku hehehe
Masa pertama kali en.hb aku cuci lukanya...masa tu barulah aku dapat tengok keadaannya. Alamak besarnya...ingatkan kecik jer sekali habis macam kena tarah bahunya. Nurse2 tu siap panggil aku suruh tengok n belajo cara mencucinya. Tapi sekadar tengok jelah. Kalau macam ni gayanya akupun tak beranilah nak jadi doc sementara untuk cucikannya. Bukan setakat abang melompat ngan aku aku sekali melompat. Kenalah abang g PPUM utk cuci sendiri. Lebih selamat n tahu progressnya nnt.

sekejap2 cucuk...check kandungan gula yg kejap naik n turun

Hari pertama dibuka pembalut untuk cuci...aku intai dari jauh jer
dekat sikit snap. Ada gambar yg tepat...tapi ngeri nak upload kat sini
Petang ahad tu kakak aku n anak2nya datang melawat. Mmm xler borink sgt...kalau tak aku keje bangun tido pastu turun g cari makanan hehehe. Makanlah aku sorang2 wp tak berteman tapi aku makan tetap macam2.

pantang...kat spital pun peace!
Akhirnya..alhamdulillah kandungan gula hb ku dh stabil n menurun. Dapatlah en hb keluar petang Isnin tu. Balik tu memang balas dendamler aku...tido sepuas2nya di katil empuk ku ermmmmmm beshnyerrr jumpa bantal n tilam busyukkkku :)

No comments:

Post a Comment