Saturday 4 February 2012

Pavillion: mencari Tokyo Street

Hari terakhir cuti CNY... aku n the familyku jalan-jalan cuci mata ke Pavillion. En.hb ku n anak buah aku sorang tu biasa aaa motif utama nk tengok jam. Masing2 tengah gila G-Shock. Aku plak bila orang kata ada TOKYO STREET kat Pavillion...keinginanku untuk melihatpun membuak2 :). Kebetulan anak buahku ada...so time nielah aku nak membodek en hb aku berjalan.

Sampai2 jer perkarangan Pavillion alamak teruja aku tengok ada banyak patung2 bear kat sana macam2 kaler n corak ikut negara. Memang ramai ler orang kat situ masing2 dok bergambo dengan bear2 yg ada di situ. Sudah tentu akupun menyibuk sama hehehe. Nasib anak buah aku ada...adalah muka aku sama di celah2 bear tu hehehehe.



patung beruang Malaysia
Memandangkan suasana CNY masih ada...so aku berkesempatanler melihat  sambutan CNY kat Pavillion. Masa berada di sana terasa aku dh sampai ke negara China plak hehehe.




Lepas makan barulah kita orang ke TOKYO STREET...kat tingkat 6 Pavillion. Mula2 tak tahu jugak kat mana. Kebetulan masa lunch jumpa auntie en hb kita...tu tanya kat dia kat mana Tokyo Street. Hehehe dari China kami dh sampai ke Jepun plak. Memang dibuat shop lot kat sana sebijik macam kat Jepun. Jadilah berangan sampai ke Jepun jerlah. Nak tunggu betoi2...10 kali tsunamipun xsampai jugak. Aku berkesempatan ler membeli belah kat kedai DAISO....hehehe bunyi macam banyak padahal dua barang jam: jam adam n kalkulator kesayanganku. Kedai ini sama macam kedai 2 ringgit cuma harganya up sikit 5 ringgit.


chewahhhh en hb jalan mcm di Jepun

kedainya satu lorong nie jer

kedai 5 ringgit yang aku maksudkan


Sekejap jer pusing-pusing kat Tokyo Street tu....kat depannya ada macam pameran bahan2 artifak jepun tapi aku malas nak tengok sebab adam pun dah tak duduk diam hehehe. So kami meneruskan window shopping kat kedai2 lain kat Pavillion. Singgah satu tempat yang menarik...dalamnya penuh dengan produk seperti aksesori, baju n permainan watak2 animasi.

teruja aku masuk kedai ni...nasib adam tak merengek nk macam2 dalam tu




Lama jugak kita orang merayau2 lepas tu pergi Lot10 lah, Bukit Bintang Plaza...sampai kul 6 baru teringat nak balik. Bukan membelipun saja seronok berjalan bersama keluarga. Lagipun lama tak datang banyak pemandangan dah berubah.

No comments:

Post a Comment