Friday 25 January 2013

orang kawin

Rasa dah lama aku tak pergi ke majlis walimatul urus...tekak ni dah kepingin nak makan nasi minyak orang kawin ahaks. Sepanjang cuti sekolah yang lalu tak de plak yang mengajak kawin. Eh silap tak de jemputan ke majlis kawin. Sekali bila en hb kata ahad minggu tu ada jemputan kat shah alam (Kat mana shah alam tu akupun tak ingat) namun memang saat kuidamkan wp aku tak kenalpun kawan berbasikalnya tu pun. Sampai tempat dituju...teruja jugak sebab majlisnya bukan buat di rumah tapi macam kat dewan. Macam nilah kalau majlis kat bandar tak macam kat kampung. Dalam kepala terfikirlah jugak...bila adam besar nanti kat manalah majlis dia nak dibuat and mampukah aku nak buat majlisnya kat dewan macam ni. 



Walaupun sederhana n sempoi bagi aku oklah meriah. Masuk-masuk je kami diberi cendera hati bekas berbentuk hati hehehe tataulah aku orang sebut apa tu. Dalamnya diisi dengan gula2. Belum sempat keluar dewan adam dah mengerjakan gula2 tu sampai habis hurmmmm..


Makannya pulak ada pilihan nak makan mana satu. Nak nasi arab ke nasi melayu huhu tapi aku sapu dua-dua sekali hahaha. Apa taknya tengah aku mengambil nasi arab dan lauknya, aku terdengar pengacara kata ada daging salai kat nasi melayu. Lepas letak je makanan kat meja, aku pun mengintai kat bahagian nasi melayu...ermmm rupanya masak lemak daging salai. Akupun amiklah sikit dagingnya sbb yg ada pinggan je. Buruk perangai kalau aku isi banyak dengan kuah yg melimpah hehehe.







Lepas en hb ku habis borak2 ngan kawan-kawannya, kita orang pun baliklah.













No comments:

Post a Comment