Saturday 5 January 2013

Countdown 13: Spoil je!

Tirai 2012 telahpun berlabuh...kini menjelang tahun 2013 yg aku sendiri tak pasti bagaimana corak perjalanan hidup aku pd tahun ini. Yang kuharapkan kehidupan aku dan diri aku serta keluarga akan lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya.


Seperti biasa malam tahun baru aku pasti bertanya en hb ku nak ke mana tengok bunga api ahaks? Saja-saja buat tanya sebab aku dah pasti tempatnya cuma nk dapat hint sama ada jadi ke tak pergi. Dah dapat greenlight apa lagi terusler calling2 kengkawan (rizan n azah) untuk jumpa di The Curve. Dari rumah dah membayangkan tentulah adam akan enjoy malam ni dapat bermain dengan kawan-kawannya di sana. Aku siap pesan kat si Azah belikan spray kat kedai 2hinggit hehehe (kalau ke situlah) sebab kat sana anak2 bermain tak ingat dunia. Dah sah sah kat sana harga spray mahal sikit. Dorang ni tahunya order je...kita yg sekeping-sekeping kena kuar duit. Kalau tak kasi buat plak muka berkerut berbelas2. 




Aku sampai sana agak lewat sikit. Kawan yang dah sampai awal cari pot lepak agak jauh daripada tempat biasa kita orang lepak dulu2. Rupanya polis n RELA tak benarkan bermain spray n mengotori kawasan yang telah disekat. Sapa yang bawa spray ke sana akan ditahan dan tak benarkan bawa spray. Mmmm tak kisahlah walaupun jauh sikit yang penting nak kasi adam enjoy n seronok je dapat bermain. Sekali kat luar tu pun tak kasi...dihalaunya semua penjual dan yang nak bermain spray supaya bergerak lebih jauh lagi. Aiksss nk gerak sampai ujung tanjung mana plak? 





Last-last kita orang tak jadi bermain. Kawan akupun dh suruh suaminya simpan semua spray ke dalam keta balik. Itupun kena follow dek rela..takut sesangat. Spray muka kang hehehe. Kamipun dengan muka poyo n bosan bergerak masuk balik ke kawasan yang biasa kami duduk dulu. Semua macam mati kutu je tatau nak buat apa sebab pukul 12 lambat lagi nak tengok bunga api.  Jadilah aku pandang kau..kau pandang aku. Senyum2 sengeh2 ntah apa2 hahaha. Bosan je amik gambo buat2 seronok huhu. Melangutlah kita orang kat situ  menengok gelagat orang-orang kat situ. Budak-budak mainlah lampu power ranger tu. Adam apa lagi mukanya dah layu dan mulutnya tahu menyebut bosan je. Sudah2nya hp akuler jadi mangsa mainannya.







Nampaknya entri ni pun sama bosan citenya dengan sambutan tahun baru kali ini.

SELAMAT TAHUN BARU 2013 UNTUK SEMUA

No comments:

Post a Comment